loading...
تور مالزی ارزان
نیما بازدید : 19 شنبه 19 بهمن 1392 نظرات (1)

روستای فرهنگی ساراواک :

 

این روستای فرهنگی که به "موزه زندگی" در مالزی معروف است، برای حفاظت و نمایش میراث فرهنگی ساراواک تاسیس شده است. این روستا در پانتای دامای واقع در سانتوبونگ، در 32 کیلومتری مرکز ایالتی کوچینگ، واقع شده است و محل بی نظیری برای آشنایی با فرهنگ و شیوه زندگی محلی است.در این روستا که در یک منطقه 17 آکری قرار دارد، حدود 150 نفر زندگی می کنند و فعالیت های سنتی روزانه اقوام مختلف ساراواک را به تصویر می کشند از قبیل روند ساخت ساگو و صنایع دستی. این افراد لباس های سنتی برتن کرده و برای بازدیدکنندگان رقص هایی را اجرا می کنند.ساکنین روستا درباره فرهنگ ها وشیوه های زندگی سنتی خود اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهند. شما می توانید نمونه هایی از ساختمان هایی که نماینده هر یک از اقوام اصلی ساراواک هستند را مشاهده کنید؛ از قبیل خانه های طویل ایبان، بیدایو و اورانگ اولو، یک خانه بلند ملانائو و یک مزرعه چینی. این روستا یک سالن تئاتر نیز دارد که شما می توانید در آنجا از اجرای رقص های چندفرهنگه لذت ببرید. به غیر از آن، یک رستوران و فروشگاه صنایع دستی نیز در این روستا وجود دارند. حتی می توانید در روستای فرهنگی ساراواک، به سبک سنتی ایبان، مالای، بیدایو یا اورانگ اولو ازدواج کنید.خانه طویل لیبان اتاق های مجزا و پهلو به پلو دارد که تمام آنها رو به یک سالن اجتماعات طویل باز می شوند؛ از این سالن برای انجام فعالیت های تفریحی مانند حکاکی بر روی چوب و بافت سبد استفاده می شود.معمولا از مهمانان دعوت می شود تا در مراسم شبانه شرکت کنند و یک نوع شراب برنج به نام تواک که ساخته خود ایبان است را بنوشند. مهمان خانه های راحتی نیز برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده اند.

نیما بازدید : 33 پنجشنبه 17 بهمن 1392 نظرات (0)

جزیره کری در مالزی :

جزیره کری مالزی به دو دلیل مشهور است غذاهای دریایی بی نظیر و مردم بومی ماه مری (ماک مری تلفظ می شود)که به ماسک های چوبی خود، زیباترین ماسک های چوبی در دنیا، معروف هستند.آنها درست خارج از سرزمین اصلی هستند، خود را با زندگی مدرن وفق داده اند و در مزارع نزدیک کار می کنند، اما فرهنگ و شیوه زندگی منحصر به فرد خود را حفظ کرده اند. به غیر از اجرای رقص ها و موسیقی سنتی ، ماه مری به مجسمه های خاطره انگیز خود، که از یک نوع چوب جنگلی باتلاق به نام "نیره باتو" ساخته شده اند، نیز معروف است.

نیما بازدید : 10 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

موزه جنگی پنانگ در مالزی :

موزه جنگی پنانگ واقع در بوکیت باتو مائونگ قبل از جنگ جهانی دوم توسط انگلیسی ها در مجتمع دفاعی اصلی بنا شد. این ساختمان در زمان جنگ به دژ دفاعی تبدیل شده بود.امروزه، این موزه یک مجتمع تاریخی وسیع است که بسیاری از متعلقات جنگی را به نمایش می گذارد و جدول های زمانبندی تاریخی مربوط به رویدادهای مختلف را نشان می دهد.این موزه جنگی به افرادی تقدیم شده است که در راه دفاع از مالزی جنگیده و شهید شده اند. به خاطر داشته باشید که لباس های روشن و خنک تن کنید؛ کفش های راحت بپوشید؛ یک کلاه رنگ روشن سر کنید و یک جفت دوربین چشمی، اسپری دفع کننده حشرات، دفترچه و قلم همراه خود داشته باشید.

نیما بازدید : 12 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

آی سیتی مالزی :

آی سیتی در شاه عالم سلانگور قرار دارد و به شهر چراغ های دیجیتال معروف است. این محل بدلیل وجود نمایشگاه فناوری پیشرفته LED، اولین محل گردشگری چراغانی شده در مالزی شناخته شده است.این شهر دیجیتال خیابان های خرید لوازم مد روز و یک پارک دارد که برای افرادی که به دنبال محلی برای استراحت می گردند، مناسب است.در زیرساخت این شهر از با فناوری پیشرفته استفاده شده است و چراغ های دیجیتالی بی نظیری را به نمایش می گذارد. این جاذبه ها در سیتی پارک یا سیتی واک واقع شده اند.شما می توانید در پارک اوقات خوشی را بگذرانید، مجسمه های فوق العاده را تماشا کنید و یک دنیای کاملا جدید مملو از چراغ های خیره کننده را تجربه کنید. این مکان برای تمام اعضای خانواده مناسب است.

نیما بازدید : 17 دوشنبه 14 بهمن 1392 نظرات (0)

غارهای پارک ملی گونونگ مولو در مالزی :

یکی از دیدنی های مالزی که طولانی ترین مجموعه غارها در دنیا را دارد،غارهای پارک ملی گونونگ مولو است. در این پارک بزرگترین اتاق زیرزمینی جهان، اتاق ساراواک، واقع شده است که می تواند چهل هواپیمای بوئینگ 747 را در خود جای بدهد.همچنین در مولو یکی از بزرگترین مسیرهای غاری دنیا، غار دییر، به چشم می خورد که می تواند پنج کلیسا به اندازه سنت پول در لندن را در خود جای بدهد. یکی دیگر از جاذبه های اصلی پارک غار آبهای زلال، طولانی ترین غار در جنوب شرق آسیا است. این غارهای وسیع زیستگاه میلیون ها خفاش و پرندگان سویفتلت است که هر روز عصر هنگام غروب به صورت دسته های بزرگ در داخل جنگل جمع می شوند.

نیما بازدید : 12 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)

ایستگاه راه آهن کوالالامپور :

معمار بزرگ انگلیسی با برداشت از طراحی اسلامی هندوستان شمالی ، ایستگاه راه آهن کوالالامپور در مالزی را بنیان نهاد . این ایستگاهخ علاوه بر جاذبه ی توریستی که برای گردشگران به همراه دارد ، یکی از ایستگاه های فعال مالزی محسوب می شود.

نیما بازدید : 10 شنبه 12 بهمن 1392 نظرات (0)

وضعیت جاده ای مالزی :

مالزي جاده‌های بزرگی دارد که تمامی شهرها و نقاط اصلی را در ساحل غربی شبه جزيره مالزی به همپيوند مي‌دهد. در ازای شبکه آزادراهی مالزی نزديک به 1192 کيلومتر است. اين شبکه تمامی شهرها و مراکز مهم همچون دره کلانگ، جوهور باهرو و پنانگ را به ديگر نقاط پيوند می ‌دهد. بزرگراه اصلی، بزرگراه شمال-جنوب به ترتيب از نقاط شمالی و جنوبی بوکيت کايوهيتام و جوهورباهرو در شبه جزيره مالزی امتداد می يابد. اين بزرگراه بخشی از شبکه بزرگراهی آسيا است که تايلند و سنگاپور را نيز به هم پيوند می دهد. جاده‌های شرق مالزی و کرانه خاوری شبه جزيره مالزی هنوز به نسبت توسعه نيافته هستند. آنها از جاده‌های پرپيچ و خم در نواحی کوهستانی تشکيل شده‌اند و برخی از آنها هنوز آسفالت نشده و شنی هستند. به همين سبب استفاده هميشگی از رودخانه‌ها به عنوان روش اصلی ترابری برای ساکنان داخلی شمرده می‌شود.

نیما بازدید : 11 چهارشنبه 09 بهمن 1392 نظرات (0)

بنای یادبود تون عبدالرزاق مالزی :

بنای یادبود تون عبدالرزاق مالزی که امروزه بصورت یکی از موزه های کوالالامپور درامده است در اصل اقامتگاه دومین نخست وزیر مالزی، تون عبدالرزاق بوده که حکومت مالزی را بین سالهای 1970 تا 1976 بعهده داشته و بمنظور سپاس و تشکر از زحماتش، او را پدر توسعه مالزی نامیدند. این بنای یادبود که تا به امروز دست نخورده باقی مانده است و به یکی از دیدنی های کوالالامپور تبدیل شده شامل لوازم و وسایل شخصی آن فقید از جمله کلکسیون عصاهای دستی ایشان و مجموعه ای از هدایا و یادگاریهایی که از طرف سران و رهبران دیگر کشورها به ایشان اهدا شده به نمایش گذاشته شده است.کتابخانه این بنا شامل مجموعه ای از اسناد و مدارک تاریخی است که بازگوکننده کننده حوادث و رویدادهای مهم دوران حکومت این دولتمرد می باشد..این ساختمان که در سال 1961 بنا شده است.

نیما بازدید : 12 دوشنبه 07 بهمن 1392 نظرات (0)

هتل نووتل مالزی :

هتل 4 ستاره نووتل کولالامپور یکی از بهترین هتل های کشور مالزی می باشد . امکانات این هتل شامل سالن بدنسازی ، میز بیلیارد ، تلویزیون ال سی دی ، سیستم تهویه مطبوع ، صندوق امانات ، مینی بار می باشد .

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 42
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 150
  • بازدید سال : 238
  • بازدید کلی : 2,789