loading...
تور مالزی ارزان
نیما بازدید : 24 پنجشنبه 08 خرداد 1393 نظرات (3)

پارک آبی و آب گرم پداس :

پارک آبی پداس در منطقه ی رمباو در 15 کیلومتری سرمبان (Seremban) مالزی دارای دو استخر سر باز آب گرم و امکانات رفاهی دیگر می باشد که دمای آب گرم آن بین 27 تا 34 درجه است. و در پارک آبی آن کانال های آبی مصنوعی و استخر موج مصنوعی هم تعبیه شده. از سرسره ی بزرگ آبی این پارک لذت ببرید! و حتما با تیوب های بزرگ راه رفتن در کانال آبی آن را امتحان کنید!

نیما بازدید : 16 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (0)

جاذبه باغ کشتزارهای برنج لامان :

این موزه که در شمال ساحل سنانگ واقع شده بیانگر داستان کشت برنج میباشد. در این موزه مصنوعات و عکس هایی که مربوط به فرهنگ شالیکاری مالزی میباشد جای گرفته اند و شامل باغیست که برکه و حیاطی چشم نواز و حیواناتی جالب دارد. رستوران این باغ نیز با غذاهای برنجی مختلف از شما پذیرایی میکند.

نیما بازدید : 22 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هتل فراما بوکیت بیتانگ مالزی :

هتل فراما بوکیت بیتانگ کوالالامپور وعده صبحانه، ناهار و شام را ارائه میدهد. هتل فراما بوکیت بیتانگ کوالالامپور همچنین دارای یک ساندویچ فروشی، اغذیه فروشی و کافی شاپ، کافه میباشد. ارائه سرویس برای اتاق 24 ساعت شبانه روز در دسترس است.هتل دارای امکانات تفریحی شامل استخر روباز، استخر کودکان، و یک مرکز تناسب اندام و یک مرکز کسب و کار و اتاق ملاقات های کوچک، خدمات منشیگری، و کارکنان پشتیبانی تکنولوژی است. هتل فراما بوکیت بیتانگ کوالالامپور در محله مثلث طلایی در کوالالامپور واقع شده است، نزدیک به میدان تایمز و برجهای دوقلوی پتروناس وخانه های مالزی از پارلمان است.این هتل از هتلهای کوالالامپور است که طرفداران فراوانی دارد و خدمات دیگر نظیریک میز دربان، کارکنان چند زبانه، و امکانات لباس های شسته شده را ارائه میدهد.

نیما بازدید : 14 شنبه 20 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

معبد مارها پنانگ :

معبد مارها در پنانگ در 14 کیلومتری جاده بیان لیپاس در مسیر فرودگاه دیده می شود. معبد مارها در سال 1850 برای بزرگداشت خاطره یک کاهن بودایی به نام چوروسوکونگ ساخته شد. مردم معتقد بودند که وی قدرت خارق العاده ای در معالجه بیماران داشته است. در این مکان مارهای سمی وجود دارند که پیرامون قربانگاه و اماکن دیگری از معبد در گردش اند .

نیما بازدید : 13 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هتل Bella Vista :

هتل Bella Vista در لنکاوی تنها 5 دقیقه پیاده تا مرکز شهر Kuah فاصله داشته و امکاناتی را از قبیل استخر های نامحدود و اختصاصی روباز خود را که به دریای Andaman مشرف است، به میهمانان ارائه میدهد.مبلمان ساخته شده از چوب تیره رنگ از مشخصات بارز اتاقها میباشد. سیستم تهویه مطبوع، حمام شخصی با کلیه لوازم و ارسال شبانه روزی سفارشات به اتاق نیز از دیگر ویژگی آنان به شمار میرود.تریا و خانه کباب Nautilus، با سرو خوراکهای سنتی مالزیایی و همچنین اروپایی از میهمانان پذیرایی میکند. دفتر گردشگری مستقر در هتل، به میهمانان در کرایه اتومبیل و ترتیب دادن گشت عصرگاهی به دور جذیره Langkawi کمک میکند. اینترنت رایگان در مرکز اداری هتل، در دسترس علاقه مندان قرار دارد.چشمه های طبیعی Telaga Tujuh(هفت چشمه)، کمتر از 20 کیلومتر و فرودگاه Langkawi، 20 دقیقه با ماشین تا هتل فاصله دارند.

نیما بازدید : 22 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

خانه های سنتی اندونزی :

هنگام مسافرت در مالزی و اندونزی نه تنها مناظر بلکه فرم و شکل خانه ها از محل به محل دیگر تغییر میکند . در سوماترای شمالی خانه ها با سقفهای کاهگلی با شیی سر بالا به طرف آسمان بر روی کنده های محکم چوب درست شده اند . در سوماترای غربی این خانه ها با داشتن نقشها و طرحهای رنگی و سقفهایی به شکل شاخ بوفالو قشنگ تر شده اند . در جزیره جاوا ، ایوانهای رو باز باعث گردش هوای خنک عصر گاهی می گردد . در جزیره بالی خانه ها در درون مجتمع و معابد مزین به کنده کاریهای گوناگون در اشکال مختلف ساخته می شوند . در سولاواسی ، مردم توراجان خانه هایشان را به شکل کشتی با سقفهای نوک تیز می سازند .

نیما بازدید : 22 سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

مجتمع تاریخی پاسیر سالاک :

مجتمع تاریخی پاسیر سالاک در 70 کیلومتری ایپو قرار دارد و برای قدردانی از جنجگجویانی از قبیل داتو ساگور و داتو ماهاراجا للا در مالزی بنا شده است. یادبودهایی به افتخار آنها، به شکل سوندانگ (قداره)، نوعی چاقو که برای کشتن آقای بیرچ استفاده شد، ساخته شدند. این مجتمع برای قدردانی از جنگجویانی از قبیل داتو ساگور و داتو ماهاراجا للا، که رهبری اهالی محلی در برابر نیروهای دولت استعمارگر انگلیس را بر عهده داشتند، بنا شده اند. اینجا جایی است که شعله های ملی گرایی مالایی ها برای اولین بار برانگیخته شدند. وقتی بیرچ، این مقیم انگلیسی در پراک، در کنار سانگای پراک (رودخانه پراک) به قتل رسید، تنش بین دولت استعمارگر انگلیس و مالایی ها افزایش یافت. این درگیری ها تشدید و در نهایت به اعلام استقلال کشور منجر شد. سایر جاذبه های این مجتمع عبارتند از بنای یادبود بیرچ، آرامگاه سیپونتوم (قاتل احتمالی)، دژ داتوک ماهاراجا للا، توپ های للا رنتاکا که در برابر ارتش استعمارگر انگلیس استفاده می شدند، و دو روما کوتای (خانه سنتی پراک) مملو از آثار فرهنگی و تارخی محلی.

نیما بازدید : 10 دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

موزه تاریخ سنگاپور :

این موزه در بر دارنده آثاری از قرن ۱۴ ام تا کنون است. قرن ۱۴ قرن کشف و احیای سنگاپور بوده بنابراین در این موزه می توانید با آداب و فرهنگ و رسوم و مذهب و… مردم سنگاپور از آغاز تا کنون آشنا شوید. تاریخ دوستان اولین مکان را به موزه تاریخ اختصاص می دهند.

نیما بازدید : 16 یکشنبه 14 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

پاویلیون در کوالالامپور :

انتخاب عنوان برجسته چهارمین شهر برتر دنیا برای خرید توسط یکی از برنامه های پر طرفدار کانال CNN به عنوان CNNGO عملا نشان دهنده این است که کوالالامپور مالزی به واقع بهشت خریداران است.توجه داشته باشید که سه تا از ده مرکز بزرگ خرید در دنیا در کوالالامپور واقع شده.محدوده BBKLCC که از بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang) تا KLCC دامه می یابد در حقیقت شما را در یک پهنه از گزینه های فراوان برای خرید و لذت بردن مثل مد روز، غذا و سرگرمی رها خواهد کرد و باور داشته باشید شما خود را در انتخاب عظیمی از مارک های محلی و بین المللی در سراسر این 9 مرکز بزرگ خرید گم خواهید کرد. ولی زیاد نگران نباشید, این مراکز خرید به خوبی از طریق گردشگاهها و معابر پیاده به هم متصل شده و از طریق یک شبکه کارآمد حمل و نقل عمومی مثل مونو ریل, LRT , اتوبوس و تاکسی تحت پوشش قرار می گیرند.

نیما بازدید : 16 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

لانگ کاوی ، کداح :

در خارج از ساحل کداح یک مجموعه متشکل از 99 جزیره وجود دارد که بهترین های دنیا را به نمایش می گذارند: سواحل زیبا، زیرساخت هایی در سطح جهانی، جنگل های حرا مملو از گیاهان و جانوران، مراکز خرید فوق العاده ارزان و معاف از مالیات، و افسانه های شگفت انگیز.لانگ کاوی یک افسانه طولانی دارد که با تاریخ آن در هم آمیخته شده است. از هر شخصی در جزیره درباره داستان غم انگیز یک خانم جوان و زیبا به نام ماهسوری سوال کنید، داستانی از عشق، حسادت و نفرین او که جزیره را تا هفت نسل دامن گیر کرده است، برای شما تعریف می کند. برخلاف آنچه تصور می شود که درآمد مردم این ناحیه از مالزی تنها از گردشگری است، بسیاری از اهالی این جزیره در حقیقت کشاورز، ماهیگیر و کارآفرین هستند. یک خودرو اجاره و برای تفریح در اطراف جزیره رانندگی کنید، و از تماشای حومه زیبا این ناحیه و مناظر آرامش بخش شالیزارها لذت ببرید. برخی از خاطره انگیز ترین و روستایی ترین مناظر لانگ کاوی در امتداد جاده ای هستند که دور جزیره کشیده شده است. شما از روستاهای کوچک با خانه های چوبی که از درختان خرما ساخته شده اند و از کنار کودکانی که سوار بر دوچرخه برای انجام کاری پا می زنند، می گذرید. به جز آشنایی با شیوه زندگی محلی، هیچ وقت در لانگ کاوی بیکار نخواهید بود. سوار بر تله کابین ترسناک و جدید به قله کوه مت سینسانگ دومین کوه بلند لانگ کاوی بروید و به تماشای منظره بی نظیر تمام جزیره و فراتر از آن بنشینید. شالیزار برنت رایس، چشمه آبگرم، تلاگا توجو (هفت چشمه) و ساحل بلک سند (شن سیاه)مکان های تفریحی مشهور دیگر در این منطقه هستند. گردش های قایقی به تاسیک دایانگ بانتینگ (دریاچه دوشیزه باردار)، گوا سریتا (غار داستان ها) و گوا لانگسیر (غار پرده) می رود. برای اینکه اوقات دلپذیرتری را با طبیعت سپری کنید، می توانید به پیاده روی در این جنگل بکر، که بیشتر مساحت لانگ کاوی را پوشانده است، بروید یا در یک گردش با قایق در جنگل های حرا ثبت نام کنید. همچنین فرصت هایی برای غواصی، یا بازی در زمین گلف برخی از اقامتگاه های پنج ستاره برای شما درنظر گرفته شده است.لانگ کاوی یک دنیای زیر آب نیز دارد که در آن یک تونل در زیر آب، شما را به سمت آکواریوم بزرگی می برد که بازدیدها هیجان انگیری را برای افراد به ارمغان می آورد.

نیما بازدید : 15 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

معبد سریما یامان پنانگ :

این معبد در نزدیکی موزه پنانگ در خیابان ملکه واقع است. در سال 1883 بنا شده و معبدی است که به شیوه فاخری تزیین شده و پر از مجسمه های الهه های هندو است.مجسمه ای از لرد سورامنیام وجود دارد که با طلا، نقره ، الماس و زمرد تزئین یافته است . این مجسمه در مراسم جشن تایپوسام در ماه نخست سال ، بر روی ارابه کاروان مخصوص نصب می شود . این معبد از صبح زود تا ساعات غروب بر روی بازدید کنندگان باز است، لیکن پیش از ورود باید از متصدیان معبد اجازه گرفت.

نیما بازدید : 21 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

مرکز تجاری سوریا مالزی

مرکز تجاری سوریا کوالالامپور در برجهای دوقلو پتروناس دومین برج بلند دنیا قرار دارد.در این مرکز تجاری تنها شعبه از شرکتهای مطرح و معتبر دنیا را می بینید و اجناس ارائه شده برای همه افراد جذابیت دارد. در هرشش طبقه این بازار تنها از شرکتهای معتبر در این مرکز یافت می شوند. می توانید محل های مناسبی برای استراحت و نوشیدن یک فنجان قهوه و یا یک شام خوشمزه پیدا کنید و در ضمن بازدید کنندگان علاوه بر خرید می توانند از منظره زیبای پارک ، فواره ها و استخر کوچک آن لذت ببرند. این بازار از طریق یک تونل به اکواریوم قرار دارد.ارکستر سمفونی مالزی نیز در این مرکز است .

نیما بازدید : 11 سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

پارک حیوانات پنانگ :

پارک حیوانات جزیره پنانگ در مالزی در حقیقت یک باغ وحش کوچک است که در آن حیواناتی مانند بز و گوسفند نگهداری می شوند. به علاوه، گونه های عجیب و غریبی از شتر مرغ بزرگ سیاه آفریقایی، مرغ شاخدار، طاووس و گونه های مختلف پرندگان مانند اردک، غازها، بوقلمون و بلدرچین نیز وجود دارد.

نیما بازدید : 22 دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

میوه های مالزی :

میوه های استوایی و رنگارنگ مالزی نیز وسوسه برانگیزند. میوه های محلی که از محبوبیت بیشتری برخوردارند عبارتند از : پاپایا، پیشین فروت، هندوانه و آناناس ، سایر میوه ها شامل: موز، کارامبولا، سمپداک، سیکو، دوریان ، لانگست و دوکو و ... می باشد.فرصت خوردن میوه های استوایی را در مالزی از دست ندهید .

نیما بازدید : 11 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

شرایط و هزینه زندگی در مالزی :

كشور مالزی با مجهزترین ساختارهای زیربنایی و امكانات در بالاترین رده استاندارد زندگی در منطقه وجود دارند. شما هزینه زندگی در یک کشور ارزان را در ازای زندگی در محیطی توسعه یافته و آزاد متقبل میشوید.هزینه زندگی در پایین ترین حد آسیا بوده كه در همین وضعیت برای مدت طولانی قرار خواهد گرفت، زیرا دولت مالزی تلاش زیادی برای پایین نگهداشتن تورم با توجه به مدیریت مفید و موثر اقتصادی و در نتیجه پایین نگهداشتن قیمت اجناس انجام داده است. کوالالامپور علاوه بر آنکه یکی از مدرن ترین شهرهای جهان است ارزانترین پایتخت جهان نیز میباشد.

نیما بازدید : 17 شنبه 06 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

رستورانها و فست فودها در مالزی :

مردم مالزی استقبال خوبی از صرف غذا در خارج از خانه دارند و اين امر باعث وجود تنوع در طبخ و تزئين غذاها در رستورانها گرديده است.رستورانهای زنجيره ای KFC با دارا بودن بيش از 442شعبه در سراسر مالزی يكی از 2شركت بزرگ خارجی در زمينه فست فود در مالزی به شمار می آيند.رستورانهای هندی با پرسنل پاكستانی فعاليت می نايند و غذاهای حلال را به مشتريان خود ارائه می دهند.چينيها در رستورانهای خود انواع غذاهای دريايی از ماهی گرفته تا حلزون و هشت پا را طبخ می ننمايند و در برخی از اين رستورانها، آبزيان زنده به انتخاب مشتری آماده و طبخ می گردد.در رستورانهای ژاپنی هم می توان طعم سوشی را امتحان كرد كه به شيوه ژاپنی از ماهی فرآوری شده است.از نظر قيمت بعد از رستورانهای مالای و پاكستانی می توان از فست فودهايی مانند مك دونالد و كی اف سی و برگر كينگ و ساب وی و ... غذاهای ارزانتری تهيه نمود. رستورانهای ايرانی و عربی با توجه به موقعيت جغرافيايی هزينه های متفاوتی دارند، همچنين رستورانهای چينی و غربی نيز با توجه به سطح رستوران قيت های متفاوتی دارند.و رستورانهای ژاپنی لوكس، گرانترين رستورانها را شامل می شوند.

نیما بازدید : 16 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هتل کونکورد :

هتل کونکورد در مالزی ، این هتل 4 ستاره در مکان مناسبی از مثلث طلایی جای گرفته و حدود 10 دقیقه پیاده تا برج های دوقلوی Petronas، 10 دقیقه با ماشین تا مرکز تجارت جهانی Putra و یک ساعت تافرودگاه بین المللی کوالالامپور فاصله دارد. سالن ژیمناستیک، استخر فضای باز، 4 رستوران و کافی شاپ از امکانات تکمیلی این هتل مالزی می باشند.

نیما بازدید : 20 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هتل Ascott در مالزی :

هتلي پنج ستاره و رويايی كه در منطقه Ampang واقع شده است و در انتظار بازديدكنندگانی است كه می خواهند اقامتی خوب در مالزی داشته باشند هزينه اقامت در اين هتل برای هر شب 153 دلار است. ­

نیما بازدید : 30 سه شنبه 02 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

پل جنگلی :

پل جنگلی به طول 950 متر در پارک تفریحی رودخانه سدیم طولانی ترین پل مخصوص پیاده روی بر فراز درختان در دنیا است. این پل در زمین های کم ارتفاع منطقه 15 درختان Gunung Inas Forest Reserve ساخته شده است.وقتی شما از وسط پل جنگلی عبور می کنید با منظره بی نظیری رو به رو می شوید که برای بازدیدکنندگان جاذبه اصلی این منطقه در مالزی جالب خواهد بود.حرکت بر فراز این جنگل باستانی، چشم انداز غیرمنتظره و هیجان انگیزی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد. این چشم انداز "منظره چشم میمون" نام دارد. بازدیدکنندگان در ارتفاع 50 متری از زمین، از تماشای منظره بی نظیر رودهای پرآب، و گیاهان و جانوران واقعا جذاب لذت می برند!

نیما بازدید : 13 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

تفرجگاه گورنی درایو در مالزی :

اگر پنانگ غذای اصلی مالزی باشد، مسلما گورنی درایو بهترین قسمت پنانگ در یک بشقاب خواهد بود. این گردشگاه ساحلی معروف نمونه ای از رنگ ها و محیط شاد، زنده و پرشور پنانگ است. گورنی درایو که با نام مالایی خود نیز، "پرسیاران گورنی" معروف است، خیابان هایی دلپذیر و رستوران های پیشرفته دارد.غذاخوری ها و غرفه های فروش در هوای آزاد در امتداد ساحل قرار دارند و تا شب غذاهای خوشمزه می فروشند. از بین غذاهای محبوب و لذیذ محلی می توان پنانگ لاکسا، باک کوک ته (یک نوع خورش گیاهی با دنده و گوشت خوک)، او چین (املت صدف سرخ شده)، ماهی مرکب کبابی و ناسی لماک را نام برد. غذاخوری جدید گورنی درایو بخش مخصوص به غذاهای حلال و غیرحلال دارد، و از ساعت 6 بعد از ظهر باز است.گر به دنبال غذایی غیر از آنچه در غرفه ها وجود دارد هستید، می توانید در رستوران کورنر کلاب، دیم سام داغ و لوله ای را امتحان کنید. برای افرادی که مراقب وزن خود هستند، مستر پات به طور شبانه روز مجموعه ای از ساندویچ و تست، میزهای صبحانه روزانه، غذاهای سالم و بدون روغن را به شما ارائه می دهد. همچنین در کنار دریا جذابیت های دیگری نیز وجود دارد؛ در نتیجه حتی اگر شما رژیم باشید، بهتر است به این محل سر بزنید. هر روز صبح زود، وقتی دوندگان در پیاده رو ورزش می کنند و سالمندان ورزش تای چی را انجام می دهند، از این گردشگاه بهترین لذت را خواهید برد. در نزدیکی این محل، در امتداد لورونگ بورما، اولین معبد برمه جزیره قرار دارد. معبد برمه دارمیکاراما، که در سال 1803 ساخته شد، دارای سقف های طلایی، بتکده، یک درخت بودهی بزرگ و یک چشمه آرزو است.در همان نزدیکی، معبد وات چایا مانگکالارام از نمازگزاران و بازدیدکنندگان به طور یکسان استقبال می کند؛ معماری این معبد منحصر به فرد است: لبه های تیز بام، سقف های عجیب و تصاویری از اژدهاهای آسیایی. این معبد در سال 1845 ساخته شد که در داخل آن یک بودای خمیده عظیم و بلند 108 فوتی قرار دارد، گفته می شود این مجسمه سومین مجسمه بودای بزرگ در دنیا است.

نیما بازدید : 15 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

موزه تاریخ سنگاپور :

این موزه در بر دارنده آثاری از قرن ۱۴ ام تا کنون است. قرن ۱۴ قرن کشف و احیای سنگاپور بوده بنابراین در این موزه می توانید با آداب و فرهنگ و رسوم و مذهب و… مردم سنگاپور از آغاز تا کنون آشنا شوید. تاریخ دوستان اولین مکان را به موزه تاریخ اختصاص می دهند.

نیما بازدید : 14 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

هتل 3 ستاره مالزی :

Novotel Kuala Lumpur City Centre هتلی سه ستاره زيبا و به ياد ماندنی در مالزی كه هزينه اقامت در اين هتل برای هر شب 73 دلار است اين هتل در منطقه Sentral واقع شده است.

نیما بازدید : 10 چهارشنبه 27 فروردین 1393 نظرات (0)

روز ملی سنگاپور :

روز ملی سنگاپور به مناسبت استقلال سنگاپور از مالزی در 9 اوت سال 1965 میلادی می باشد.که در ورزشگاه ملی سنگاپور هر ساله جشن گرفته می شود.در این روز تمام کشور سنگاپور تزیین و چراغانی می شود و پرچم سنگاپور در تمام کشور به اهتزاز در می آید. در این روز از سال 2008 میلادی رِژه ملی برگزار می شود.آتش بازی ، شرکت در گفتمان های مختلف مانند گفتمان قرآن ، داستان سرایی و سینما در کنار جوش و خروش مردم سنگاپور یکی از زمانها جالب برای تور مالزی سنگاپور را رقم زده است.و بخاطر اهتمام دولت در زیبا و مفرح کردن روز ملی سنگاپور این ایام به یکی از دیدنی های سنگاپور تبدیل شده است.

نیما بازدید : 17 سه شنبه 26 فروردین 1393 نظرات (0)

جشن صباح آماتان در مالزی :

این مناسبت شاد در مالزی، بهترین وقت برای دیدن صباح سرزمین زیر باد و گذراندن وقتی خوش در آن است. در این جشن که در تاریخ سی ام و سی و یکم ماه مه صورت می گیرد مردم کادازان و دو سوزن به شادی می نشیند. این جشن به مناسبت سپاسگزاری برای برداشتی با برکت است. از جمله آیین های این جشن رقصها و تشریفات سنتی و شادی و خوشی فراوان در افتتاحیه آن به وسیله بوبو هیزان یا راهبان بزرگ است.

نیما بازدید : 12 دوشنبه 25 فروردین 1393 نظرات (0)

بازار شب Temoyong :

بازار شب Temoyong یکی از برجسته ترین مراکز خرید لنکاوی در شب پنجشنبه ها Temoyong Pasar Malam است. این بازار محل خوبی برای دریافت مواد غذایی ارزان و معتبر مالایی و همچنین طیف گسترده ای از لباس ها ، محصولات تازه و الکترونیک است. Pantai Cenang محلی برای خرید توریستی در جاده ساحلی با مغازه ها و اصطبل در هر دو طرف اندود شده است. این مغازه های فروش سوغاتی عمدتا در قالب تجهیزات و لوازم جانبی مد ، مهره ، صنایع دستی و کالا نیز وجود دارد همچنین بسیاری از فروشگاههای رفاه دیده می شوند.

نیما بازدید : 16 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

پارک مرلیون سنگاپور :

این مکان در سال 1821 هنگامی که اجناس ارزان قیمت چینی از شهر Xiamen Fujian چین وارد سنگاپور شد بازگشایی شد. مسافرین که از چین آمده بودند و همگی مرد بودند در اطراف جنوب رودخانه سنگاپور که به Telok Ayer معروف است مسکن گزیدند.

نیما بازدید : 14 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (0)

معرفی سنگاپور :

سنگاپور یکی از شهرهایی است که در انتهای شبه جزیره مالایا و از شمال به مالزی مرتبط شده است. یعنی سنگاپور از همسایگان مالزی است و در تنوع آب و هوایی و مناظر و … شبیه به هم می باشند.

نیما بازدید : 7 دوشنبه 18 فروردین 1393 نظرات (0)

خو کانگسی در مالزی :

وقتی اولین مهاجران از ایالت هوکین در چین به مالزی آمدند، یکی از اولین کارهای آنها ساخت یکی از پرشکوه ترین خانه های قبیله ای در پنانگ بود. در دهه 1890 کار ساخت این خانه ها آغاز شد و نتیجه آن قصری بود که با قصر امپراتوری چین رقابت می کرد. گفته می شود که این تجملات گرفتار خشم خدایان شد و در اولین شب بعد از اتمام ساخت خانه های قبیله ای آتش سوزی غیرقابل توصیفی اتفاق افتاد و تمام خانه در آتش سوخت! بعد از آن در سال 1902 ساخت خانه قبیله ای کنونی آغاز شد.یکی از پنج خانه قبیله ای هنوز در جورج تاون قرار دارد، خانه قبیله ای خو کانگسی شباهت بی نظیری به یک روستای قبیله ای کوچک دارد. خو کانگسی یکی از بزرگترین خانه های قبیله ای در پنانگ است و ستون های باریک و بلند دارد که سقف کم شیب و قرمز رنگ بنا را نگه داشته اند و تصاویر اژدها، ققنوس، حیوانات افسانه ای و مناظر مختلفی از افسانه های معروف چین بر روی آن حکاکی شده است. این خانه یک سالن بزرگ نیز دارد که با حکاکی های درخشان و ظریف و ستون های آراسته تزئین شده است و گفته می شود صنعتگران ماهر چینی این هنرها را خلق کرده اند. سایر خانه های قبیله ای اصلی هوکین در پنانگ عبارتند از چیح کانگسی، لیم کانگسی و تان کانگسی.

نیما بازدید : 18 یکشنبه 17 فروردین 1393 نظرات (0)

وضعیت آب و هوایی مالزی :

مالزی در نظر بسیاری از اروپاییان، کشوری با آب و هوای مطبوع می باشد. مالزی دارای آب و هوایی نسبتا گرم ،بارانی و مرطوب می باشد.گستردگی مالزی فقط کمی از طرف شمال و جنوب منطقه استوایی است و این به معنای داشتن آب و هوای قابل پیش بینی می باشد. خورشید هر روز در حدود 12 ساعت در آسمان است که تنها در حدود 6 ساعت در ارتفاعی قرار می گیرد که اشعه ها و پرتوهای آن بسیار زیاد است. درجه حرارت به سرعت تا دمای 3و2 درجه سلسیوس بالا خواهد رفت و تا بعدازظهر نیز باقی خواهد ماند. اما در طول شب این دما تا حدود 23 درجه سلسیوس پایین می آید و این چرخه در سال ادامه دارد. باران در مالزی تقریبا همیشه به صورت طوفان همراه با آذرخش و صاعقه است که بیشتر در بعدازظهر شروع می شود و در حدود یک یا دو ساعت ادامه می یابد. بعد از آن آسمان آبی و خورشید در آسمان دیده خواهد شد.مالزی از لحاظ بارندگی در میان کشورهای دیگر رتبه ششم را دارد و اکثراً شما در آنجا روزهای بارانی خواهید دید.اما این بارندگی همیشه به سرعت تمام می شود.

نیما بازدید : 21 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (0)

اسکله کلارک :

این مکان که مجموعه ای از مغازه های زنجیره ای قرن نوزدهم بوده است ، هم اکنون دربرگیرنده بیش از 50 مغازه و فروشگاه می باشد که عرضه کننده انواع لباس های ابریشمی و پارچه های طرح دار تا مبلمان و عتیقه جات می باشد. در هنگام شب این منطقه تبدیل به کارناوالی زنده از رستوران ها، بار ها و رستوران های روباز می شود. برای صرف غذای محلی این مکان که کباب مالزی می باشد باید به Clarke Quay Satay Club مراجعه کنید. در این مکان قایق سواری از اسکله تا دهانه رودخانه سنگاپور میسر می باشد.
نیما بازدید : 4 سه شنبه 27 اسفند 1392 نظرات (0)

تورهای خانه طویل :

بدون بازدید از خانه های طویل که محل های مسکونی سنتی بسیاری از بومی های اینجا از قبیل ایبان، بیدایو و اورنگ اولو هستند، تعطیلات شما در ساراواک مالزی کامل نمی شود. خانه طویل یک خیابان بهارخواب از خانه های مجزا است که یک سقف دارند. یک توای روما (رئیس)سرپرست خانه طویل است. هر خانواده بیلیک (اتاق) مجزای خود را دارند. در روای (بالکن ها) کارهای مشترک انجام می شوند. بازدیدکنندگان مرد یک شب را در بالکن سپری می کنند در حالیکه بازدیدکنندگان زن در بیلیک یا اتاق می خوابند. ساکنین خانه های طویل معمولا لباس های راحت مانند شلوار جین و تی شرت می پوشند. آنها فقط در طی جشنواره هایی از قبیل گاوای دایاک یا جشنواره برداشت محصولات ایبان و نیز در عروسی ها لباس های سنتی خود را تن می کنند. از گروه های گردشگری معمولا با یک لیوان تواک یا شراب برنج و یک رقص مخصوص خوشامدگویی استقبال می شود. بعد از آن، آنها از خانه های طویل دیدن می کنند و با نمایش های فرهنگی متنوع سرگرم می شوند. معمولا از شما دعوت می شود که به رقص آنها بپیوندید. بازدیدکنندگان می توانند یک شب را در خانه های طویل یا در مهمان خانه نزدیک این خانه ها سپری کنند. ­

نیما بازدید : 15 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

بهداشت در مالزی :

جامعه مالزی برای گسترش و توسعه بهداشت اهمیت قائل بوده، و ٪۵ بودجه توسعه بخش اجتماعی دولت به بهداشت عمومی اختصاص داده شده – که یک افزایش بیش از ٪۴۷ نسبت به رقم پیشین آن است. این یعنی بهداشت دارای افزایشی بیش از ۲ملیارد RM است. با افزایش و بالا رفتن سن جمعیت، دولت می خواهد در بسیاری از حوزه ها اصلاحاتی انجام دهد از جمله نوسازی بیمارستانهای موجود، ساختمان و تجهیزات جدید پزشکی، گسترش تعداد پلی کلینیکها (درمانگاه ها)، و اقدامات ارتقاء آموزش و توسعه ترویج از راه دور بهداشت. در طی چند سال گذشته، آنها تلاشهای خود را برای بازسازی سیستمها و جذب بیشتر سرمایه گذاری خارجی افزایش داده اند.سیستم بهداشتی مالزی نیازمند پزشکانی است که یک دوره ۳ساله اجباری خدمت را در بیمارستانهای عمومی بگذرانند تا همواره نیروی کار این بیمارستانها حفظ شود. اخیراً، پزشکان خارجی نیز دراین کشور برای اشتغال مورد تشویق قرار گرفته اند. اما هنوز، یک کمبود پیچیده از نیروی کار پزشکی به خصوص در سطوح متخصصین مجرب وجود دارد که موجب می شود خدمات درمانی و بهداشتی پزشکی خاص تنها در شهرهای بزرگ در دسترس قرار گیرد. تلاشهای اخیر دراثر فقدان تخصص برای استفاده از لوازم موجود که توسط سرمایه گذاری مهیا می شود، ارائه امکانات به دیگر شهرها به حالت توقف باقی مانده است.

نیما بازدید : 5 یکشنبه 25 اسفند 1392 نظرات (0)

معبد کوآن یین -Kuan Yin :

معبد کوآن یین -Kuan Yin که شاید بتوان آنرا قدیمی ترین معبد شهر پنانگ مالزی بحساب آورد. به افتخار الهه ی بخشش و عنایت چینی ساخته شده است. در سال 1800 میلادی ، اهالی ساکن در هوکین و کانتونز این معبد را بنا نهادند که نمونه ی بسیار جالب از معماری قدیمی چینی می باشد و توسط اژدهاهای سنگی و کنده کاری های پیچیده تزیین شده است. به خاطر داشته باشید زمانی که با تور مالزی به این معبد رفتید. پیکره ی کوآن یین را حتما ببینید که به صورت زنی با 18 دست ساخته شده و در داخل تالار معبد مستقر است.این معبد در تمام روزها و به صورت کاملا رایگان قابل بازدید می باشد.

نیما بازدید : 9 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

فست فودها در مالزی :

مردم مالزی استقبال خوبی از صرف غذا در خارج از خانه دارند و اين امر باعث وجود تنوع در طبخ و تزئين غذاها در رستورانها گرديده است.رستورانهای زنجيره ای KFC با دارا بودن بيش از 442شعبه در سراسر مالزی يكی از 2شركت بزرگ خارجی در زمينه فست فود در مالزی به شمار می آيند.رستورانهای هندی با پرسنل پاكستانی فعاليت می نايند و غذاهای حلال را به مشتريان خود ارائه می دهند.چينيها در رستورانهای خود انواع غذاهای دريايی از ماهی گرفته تا حلزون و هشت پا را طبخ می ننمايند و در برخی از اين رستورانها، آبزيان زنده به انتخاب مشتری آماده و طبخ می گردد.در رستورانهای ژاپنی هم می توان طعم سوشی را امتحان كرد كه به شيوه ژاپنی از ماهی فرآوری شده است.از نظر قيمت بعد از رستورانهای مالای و پاكستانی می توان از فست فودهايی مانند مك دونالد و كی اف سی و برگر كينگ و ساب وی و ... غذاهای ارزانتری تهيه نمود. رستورانهای ايرانی و عربی با توجه به موقعيت جغرافيايی هزينه های متفاوتی دارند، همچنين رستورانهای چينی و غربی نيز با توجه به سطح رستوران قيت های متفاوتی دارند.و رستورانهای ژاپنی لوكس، گرانترين رستورانها را شامل می شوند. ­

نیما بازدید : 20 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

گردشگاه Pulau Payar لنگکاوی :

گردشگاه Pulau Payar لنگکاوی که شامل ۴ جزیره است، در سال ۱۹۸۵ به عنوان اولین گردشگاه دریایی مالزی شناخته شد. Pulau Payar Marine از جمله مکان هایی ست که دوستداران آب و گردشگران علاقه مند به غواصی برای دیدن آن به مالزی می آیند. برای رسیدن به این گردشگاه کافیست سوار یک قایق تندرو شوید و ۱۹ مایل دریایی از لنگکاوی به سمت جنوب بروید. هرکسی می تواند به درون آب شیرجه بزند و یک نگاه ناب و بدون مانع به مرجان ها و ماهی های خوش رنگ این منطقه بیاندازد. مرجان های لنگکاوی یکی از تعیین کننده ترین عوامل در زمان بندی گردشگران این منطقه هستند.

نیما بازدید : 18 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)

عمارت چیونگ فات تز :

این خانه چینی حیاط دار نیلی رنگ و مشهور در جورج تاون در دهه 1880 ساخته شد و اقامتگاه چیونگ فات تز، شخصیت برجسته چینی در ناحیه تازه تاسیس تنگه پنانگ در قرن 19، بوده است. صنعتگران ماهری که به خصوص از چین به مالزی آورده شده بودند این عمارت را ساختند؛ این افراد با استفاده از مهارت های خود 38 اتاق، 5 حیاط با سنگفرش گرانیتی، 7 راه پله و 220 پنجره در این عمارت ساختند. در سال 2000، عمارت چیونگ فات تز برنده جایزه حفاظت از میراث فرهنگی آسیا و اقیانوسیه یونسکو در مراسم افتتاحیه آن شد؛ این عمارت به دنبال 7.6 میلیون RM هزینه برای ترمیم آثار به عنوان "عالی ترین پروژه" در حاشیه آسیا و اقیانوسیه انتخاب شد.

نیما بازدید : 21 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

جاذبه گونونگ رایا :

مرتفع ترین پدیده طبیعی لنکاوی با ۸۸۱ متر ارتفاع. گفته میشود این کوه زیبا توسط مت رایا، غولی که زمانی در جزیره زندگی میکرده نفرین شده است. این کوه با جنگل های بکر و دست نخورده یکی از محبوب ترین مقاصد ماجراجویان محسوب میشود. در قله کوه یک چایخانه، گالری هنری و موزه ای کوچک، پذیرای کوهنوردان میباشند.

نیما بازدید : 12 یکشنبه 18 اسفند 1392 نظرات (0)

فرهنگ كهن مالزی :

طبق يادداشت هايی كه از مردم به جا مانده است، مالزی شامل قبايل بومی Borneo و Peninsular می باشد. Dayak بزرگترین گروه Borneo می باشد و بعد از آن گروه هایBidayuh ،Kadazan قرار می گیرند. در حالیکه گروه های بومی Peninsula در یک مجموع کلی به نام Orang Asli نامیده می شود. هر کدام از این قبایل دارای رسومات مربوط به خود می باشند. همراه با این گروه های محلی، تركيبی از این گروه ها نیز در مالزی وجود دارند که مالزی را به کشوری با فرهنگهای مختلف تبدیل می کنند و سفر به اين كشور تجربیات و اکتشافات زيادی را بهمراه می آورند.

نیما بازدید : 15 شنبه 17 اسفند 1392 نظرات (0)

فرودگاه بین المللی پنانگ :

فرودگاه بین المللی پنانگ واقع در 16 کیلومتری جنوب جورج تاون مركز شهرستان پنانگ واقع شده است.تریشاها که نوعی دوچرخه تاکسی هستند گردشگران را در سطح شهر به سواری می طلبند.استفاده از تاكسی در پنانك مرسوم بوده و هزينه های آن بالا نيست. رانندگان تاكسی در اين شهر تمايلی به استفاده از تاكسی متر ندارند و قيمتها بيشتر توافقی است.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 22
  • بازدید سال : 110
  • بازدید کلی : 2,661