loading...
تور مالزی ارزان
نیما بازدید : 16 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

موزه کوتاکایانگ :

طبق تاریخ، این زمین 4.84 آکری جاییکه اکنون موزه ایالتی در آنجا قرار دارد، را راجا سید الوی به پسر کوچکش، سید سلیم ابن سید محمد الجفری، که وزیر ارشد شاه بود، اهدا کرده بود.در اواخر قرن 19، سید سلیم اقامتگاه خود را ساخت و تا زمانی که این زمین بعد از امضای قرارداد بانکوک در سال 1909 به دولت فروخته شد با خانواده اش در اینجا ماند. پس از آن، این ساختمان به اقامتگاه رسمی مشاوران دولت انگلیس تبدیل شد. اولین مشاور انگلیسی، آقای میدو فراست و جانشینان وی تا جنگ جهانی دوم در سال 1941 در این خانه اقامت داشتد. از 1941 تا 1943، اداره نظامی ژاپن این ساختمان را بدست گرفت و از سال 1943 تا 1945، دولت نظامی تایلند در این ساختمان مستقر بود. پس از استقلال مالزی، این ساختمان به اقامتگاه رسمی وزیر ارشد پرلیس تبدیل شد. پس از اینکه در اوایل دهه 1980 وزیر ارشد داتو جعفر حسن ساختمان را تخلیه کرد، به روما تتامو (مهمان خانه) معروف شد. در سال 1991، این ساختمان برای ساخت موزه ایالتی کنونی خراب شد. موزه ایالتی از لحاظ ساختار بسیار به این ساختمان قدیمی شباهت دارد. کمپلکس واریزان نگری (مجتمع میراث فرهنگی ایالتی) نیز در محوطه این موزه ایالتی قرار دارد.

نیما بازدید : 9 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

سرزمین کازارینا :

دسارو بیشتر به عنوان یک منطقه ساحلی و تفریحی شهرت دارد، اما از آنجا که درختان کازارینا در امتداد سواحل سر به فلک کشیده اند،این منطقه ""سرزمین کازارینا"" نیز نامیده می شود.زیبایی طبیعی جنگل، همراه با مناظر دریای چین جنوبی، بدون شک این منطقه را به یک مقصد هیجان انگیز تبدیل کرده است که گردشگران را از دور و نزدیک به سمت خود جذب می کند. از جاذبه های دسارو در مالزی می توان ساحل دسارو، موزه دهکده ماهیگیری در تانجونگ بالو، مرزعه میوه دسارو و شانس تماشای کرم های شب تاب در رود لبام را نام برد .

نیما بازدید : 15 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

ارتفاعات شهر جنتینگ :

در جنتینگ، شهر سرگرمی که بر فراز ارتفاعات خنک جنتینگ واقع است، بازی ها و سرگرمی تمامی ندارد. یکی از جاذبه های اصلی در جنتینگ آب و هوای خنک آن است. بدلیل ارتفاع 2,000 متری این محل، مردم مالزی دوست دارند از این ارتفاعات فقط برای لذت بردن از آب و هوای "اروپایی" آن بازدید کنند! بعد از ظهرها، در نمایشگاه یا پاویلیون بین المللی جنتینگ یک سرگرمی شگفت انگیز برگزار می شود؛ این نمایش می تواند شعبده بازی هیجان انگیز باشد یا اسکی روی یخ. همچنین می توانید در بازار فیرست ورلد به خرید بپردازید، از پارک های سرپوشیده و فضای باز دیدن کنید و در رستوران ها با خوردن انواع مختلفی از غذاهای خوشمزه جشن بگیرید.

نیما بازدید : 8 سه شنبه 29 بهمن 1392 نظرات (0)

پانتای بیسیکان بایو :

پانتای بیسیکان بایو به پانتای دالام رو نیز در مالزی معروف است و می توان با رانندگی در مسیری زیبا به فاصله 50 کیلومتر به سمت جنوب کوتا بهرو، مرکز کلانتان، به این منطقه رسید. در اطراف دهکده سمراک، نسیم ملایمی با نوازش درختان کازارینا، که ساحل را پوشانده اند، صدای آرامی تولید می کند که به گفته اهالی آنجا شبیه به نجوایی آرامش بخش است. در مواقع مشخصی از سال موج سواری در اینجا عالی است، و در زمان وزش بادهای موسمی شمال به جنوب از ماه نوامبر تا آوریل شرایط مناسبی برای موج سواران در این ناحیه فراهم می شود. اما هیچ چیز بهتر از استراحت در زیر سایه درختان بلند کازارینا، تماشای دریا، گوش دادن به زمزمه باد و مزه مزه کردن نارگیل سرد نیست.

نیما بازدید : 8 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

معبد سوپریم بلیس :

گفته می شود کک لوک سی، که به معبد "سوپریم بلیس" نیز معروف است، بزرگترین معبد بودا در جنوب شرق آسیا و بدون شک یکی از معروفترین معبدها در پنانگ مالزی است.تپه های این منطقه (به نام "هی سان" یا کرین هیل) که در ایر ایتان واقع شده اند، از قدیم اهمیت خدایی داشته و از تمام مشخصات "فنگ شویی" مناسب برای یک معبد برخوردار بوده اند. در حقیقت، این تپه ها برای راهبان و تائوئیست هایی که به دنبال جاودانگی هستند، محل بسیار مناسبی برای عزلت نشینی است. جاذبه اصلی آن بتکده هفت طبقه و زیبای رامای ششم ( بتکده 10,000 بودایی) است که در سال 1930 تکمیل شد. این بتکده 10,000 مجسمه بودا از جنس مرمر و برنز دارد، و طراحی آن همانهنگی بین آیین بودایی ماهایانا و تراوادا را نشان می دهد، و ترکیبی است از پایه هشت ضلعی چینی با یک ردیف طراحی تایلندی در وسط آن که یک تاج برمه ای نیز در بالای آن قرار دارد. می توان از طریق پله های اضطراری به نوک این بتکده رفت و از تماشای منظره بی نظیر پنانگ لذت برد. مجسمه برنز 30.2 متری کوان یین، الهه رحمت، یکی دیگر از جاذبه های اینجا است.

نیما بازدید : 15 یکشنبه 27 بهمن 1392 نظرات (0)

قصر تولد ماهاتیر :

قصر تولد ماهاتیر، یا روما کلاهیران ماهاتیر ، شما را با روزهای جوانی چهارمین نخست وزیر مالزی ، از روزهای مدرسه اش گرفته تا موفقیت او به عنوان یک دکتر، آشنا می کند. دکتر ماهاتیر ابن محمد در 20 دسامبر 1925 در الور ستار در محلی به نشانی No. 18 Lorong Kilang Ais, off Jalan Pegawai متولد شد. او در یک خانه ساده چوبی با سقفی از نخل نیپا زندگی می کرد، خانه یک اتاقه ای که در سال 1992 به عنوان یک بنای تاریخی شناخته و توسط National Archives بازسازی شد.ورود برای تمام بازدیدکنندگان رایگان است.

نیما بازدید : 21 شنبه 26 بهمن 1392 نظرات (0)

بندر دیکسون ، نگری سمبیلان :

سواحل بندر دیکسون (PD) محل مشهوری برای تفریحات آخر هفته شهرنشینان مالزی به شمار می رود.گفته می شود که نام این بندر از نام یک افسر انگلیسی به نام سر جان فردریک دیکسون در سال 1889 گرفته شده است. افراد دیگر می گویند که نام این محل از نام افسر دیگر انگلیسی که وظیفه نظارت بر بنادر انگلیسی در لوکوت، یک منطقه از بندر دیکسون در آن زمان، را بر عهده داشت گرفته شده است. بندر دیکسون بیشتر به دلیل سواحل جذاب، امکانات فراوان و زیرساخت خوبش معروف است. همچنین انواع مختلف اقامتگاه برای افرادی که می خواهد تعطیلات خود را در اینجا سپری کنند، وجود دارد.از بین سواحل معروف می توان به تلوک کمانگ و بلو لاگون (تالاب آبی) اشاره کرد. همچنین زیرساخت هایی برای ورزش های آبی و فعالیت های ساحلی وجود دارد.

نیما بازدید : 19 پنجشنبه 24 بهمن 1392 نظرات (0)

پولا سیبو :

پولا سیبو یک مخفی گاه دلنشین با پوشش گیاهی گرمسیری و سرسبز، امتداد بی پایان سواحل طلایی رنگ و آبهای آبی و پاک است. در این جزیره مالزی غارهای دریایی بسیاری وجود دارد که از کنده شدن سنگ ها بوجود آمده اند. تلاطم مداوم دریا در فصل بادهای موسمی به این جزیره ظاهری زیبا و در عین حال متلاطم بخشیده است. آبهای اطراف دارای صخره های مرجانی شگفت انگیز و مملو از حیات دریایی رنگین است. در ساحل آن نیز می توان کشتی های به گل نشسته را دید. در گذشته، کشتی های چینی و کشتی های دزدان دریایی اغلب در اطراف این جزیره به سمت یکدیگر توپ شلیک می کردند، و بازمانده این جنگ ها در اطراف بستر دریا پراکنده شده اند. امکاناتی برای غواصی، موج سواری، قایقرانی و ماهیگیری در اینجا وجود دارد. بازدیدکنندگان می توانند در وسط جنگل پیاده روی کنند و به سمت باتلاق های دست نخورده بروند یا از کلونگ، یا اسکله، جاییکه می توان از آنجا ماهی های آنچوی را صید کرد، دیدن کنند. یا اینکه به کامپونگ، یا دهکده، بروند و نحوه ساخت مغز نارگیل را برای اولین بار تماشا کنند.

نیما بازدید : 17 چهارشنبه 23 بهمن 1392 نظرات (0)

گوا کلام مالزی :

این غار آهکی به طول 370 متر یکی از متمایزترین غارهای مالزی به شمار می رود که در نزدیکی شهر کوچک کاکی بوکیت واقع شده است و گوا کلام نام دارد. پارک تفریحی گوا کلام در 33 کیلومتری شمال کانگار، مرکز ایالت، قرار دارد و "پیاده روی در غار" شگفت انگیز آن بسیار معروف است؛ جاییکه می توانید از یک سر غار وارد شوید و از محل دیگری بیرون بیایید. تنها راه برای رسیدن به غار گذر از یک پل چوبی معلق به عرض 8 فوت است. این پل کاکی بوکیت را به دره وان تانگا، دره ای که در انتهای مقابل گوا کلام است، وصل می کند. در سال 1935، یک مرد انگلیسی از این مسیر آبی استفاده کرد تا سنگ های معدنی قلع را از معدنی در نزدیکی ورودی رودخانه حمل کند از غار زیرزمینی بگذراند و به کاکی بوکیت ببرد. امروزه، افراد محلی و گردشگران از یک پیاده روی چوبی روشن در داخل غار این مسیر را طی می کنند. شما می توانید بازمانده های عملیات معدن قلع را در داخل غار مشاهده کنید. همانطور که از درون غار می گذرید، صدای جریان آب زیرزمینی پرتلاطم همراه با صدای خفاش ها و چکیدن آب از طاقدیس ها مانند کنسرت صداهای طبیعی به گوش می رسد. مقداری ترسناک به نظر می رسد، اما به رمز و راز غاری که زمانی خانه مردان عصر حجر بوده است، می افزاید.

نیما بازدید : 11 دوشنبه 21 بهمن 1392 نظرات (0)

غار تمبورونگ :

این غار احتمالا بزرگترین غار آهکی طبیعی در شبه جزیره مالزی است. این غار در نزدیکی گوپنگ، در 24 کیلومتری جنوب ایپو واقع شده است و حدود 1.5 کیلومتر طول دارد. این غار از پنج طاق بزرگ که سقف آنها شبیه به پوست نارگیل است، تشکیل شده است؛ هر طاق شکل های استالاکتیتی و استالاگمیتی مختلفی دارند. این طاق ها از لحاظ دما، سطح آب، محتوی آهک و مرمر نیز با یکدیگر تفاوت دارند.

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 132
  • بازدید سال : 220
  • بازدید کلی : 2,771