loading...
تور مالزی ارزان
نیما بازدید : 18 یکشنبه 17 فروردین 1393 نظرات (0)

وضعیت آب و هوایی مالزی :

مالزی در نظر بسیاری از اروپاییان، کشوری با آب و هوای مطبوع می باشد. مالزی دارای آب و هوایی نسبتا گرم ،بارانی و مرطوب می باشد.گستردگی مالزی فقط کمی از طرف شمال و جنوب منطقه استوایی است و این به معنای داشتن آب و هوای قابل پیش بینی می باشد. خورشید هر روز در حدود 12 ساعت در آسمان است که تنها در حدود 6 ساعت در ارتفاعی قرار می گیرد که اشعه ها و پرتوهای آن بسیار زیاد است. درجه حرارت به سرعت تا دمای 3و2 درجه سلسیوس بالا خواهد رفت و تا بعدازظهر نیز باقی خواهد ماند. اما در طول شب این دما تا حدود 23 درجه سلسیوس پایین می آید و این چرخه در سال ادامه دارد. باران در مالزی تقریبا همیشه به صورت طوفان همراه با آذرخش و صاعقه است که بیشتر در بعدازظهر شروع می شود و در حدود یک یا دو ساعت ادامه می یابد. بعد از آن آسمان آبی و خورشید در آسمان دیده خواهد شد.مالزی از لحاظ بارندگی در میان کشورهای دیگر رتبه ششم را دارد و اکثراً شما در آنجا روزهای بارانی خواهید دید.اما این بارندگی همیشه به سرعت تمام می شود.

نیما بازدید : 21 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (0)

اسکله کلارک :

این مکان که مجموعه ای از مغازه های زنجیره ای قرن نوزدهم بوده است ، هم اکنون دربرگیرنده بیش از 50 مغازه و فروشگاه می باشد که عرضه کننده انواع لباس های ابریشمی و پارچه های طرح دار تا مبلمان و عتیقه جات می باشد. در هنگام شب این منطقه تبدیل به کارناوالی زنده از رستوران ها، بار ها و رستوران های روباز می شود. برای صرف غذای محلی این مکان که کباب مالزی می باشد باید به Clarke Quay Satay Club مراجعه کنید. در این مکان قایق سواری از اسکله تا دهانه رودخانه سنگاپور میسر می باشد.
نیما بازدید : 4 سه شنبه 27 اسفند 1392 نظرات (0)

تورهای خانه طویل :

بدون بازدید از خانه های طویل که محل های مسکونی سنتی بسیاری از بومی های اینجا از قبیل ایبان، بیدایو و اورنگ اولو هستند، تعطیلات شما در ساراواک مالزی کامل نمی شود. خانه طویل یک خیابان بهارخواب از خانه های مجزا است که یک سقف دارند. یک توای روما (رئیس)سرپرست خانه طویل است. هر خانواده بیلیک (اتاق) مجزای خود را دارند. در روای (بالکن ها) کارهای مشترک انجام می شوند. بازدیدکنندگان مرد یک شب را در بالکن سپری می کنند در حالیکه بازدیدکنندگان زن در بیلیک یا اتاق می خوابند. ساکنین خانه های طویل معمولا لباس های راحت مانند شلوار جین و تی شرت می پوشند. آنها فقط در طی جشنواره هایی از قبیل گاوای دایاک یا جشنواره برداشت محصولات ایبان و نیز در عروسی ها لباس های سنتی خود را تن می کنند. از گروه های گردشگری معمولا با یک لیوان تواک یا شراب برنج و یک رقص مخصوص خوشامدگویی استقبال می شود. بعد از آن، آنها از خانه های طویل دیدن می کنند و با نمایش های فرهنگی متنوع سرگرم می شوند. معمولا از شما دعوت می شود که به رقص آنها بپیوندید. بازدیدکنندگان می توانند یک شب را در خانه های طویل یا در مهمان خانه نزدیک این خانه ها سپری کنند. ­

نیما بازدید : 15 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

بهداشت در مالزی :

جامعه مالزی برای گسترش و توسعه بهداشت اهمیت قائل بوده، و ٪۵ بودجه توسعه بخش اجتماعی دولت به بهداشت عمومی اختصاص داده شده – که یک افزایش بیش از ٪۴۷ نسبت به رقم پیشین آن است. این یعنی بهداشت دارای افزایشی بیش از ۲ملیارد RM است. با افزایش و بالا رفتن سن جمعیت، دولت می خواهد در بسیاری از حوزه ها اصلاحاتی انجام دهد از جمله نوسازی بیمارستانهای موجود، ساختمان و تجهیزات جدید پزشکی، گسترش تعداد پلی کلینیکها (درمانگاه ها)، و اقدامات ارتقاء آموزش و توسعه ترویج از راه دور بهداشت. در طی چند سال گذشته، آنها تلاشهای خود را برای بازسازی سیستمها و جذب بیشتر سرمایه گذاری خارجی افزایش داده اند.سیستم بهداشتی مالزی نیازمند پزشکانی است که یک دوره ۳ساله اجباری خدمت را در بیمارستانهای عمومی بگذرانند تا همواره نیروی کار این بیمارستانها حفظ شود. اخیراً، پزشکان خارجی نیز دراین کشور برای اشتغال مورد تشویق قرار گرفته اند. اما هنوز، یک کمبود پیچیده از نیروی کار پزشکی به خصوص در سطوح متخصصین مجرب وجود دارد که موجب می شود خدمات درمانی و بهداشتی پزشکی خاص تنها در شهرهای بزرگ در دسترس قرار گیرد. تلاشهای اخیر دراثر فقدان تخصص برای استفاده از لوازم موجود که توسط سرمایه گذاری مهیا می شود، ارائه امکانات به دیگر شهرها به حالت توقف باقی مانده است.

نیما بازدید : 5 یکشنبه 25 اسفند 1392 نظرات (0)

معبد کوآن یین -Kuan Yin :

معبد کوآن یین -Kuan Yin که شاید بتوان آنرا قدیمی ترین معبد شهر پنانگ مالزی بحساب آورد. به افتخار الهه ی بخشش و عنایت چینی ساخته شده است. در سال 1800 میلادی ، اهالی ساکن در هوکین و کانتونز این معبد را بنا نهادند که نمونه ی بسیار جالب از معماری قدیمی چینی می باشد و توسط اژدهاهای سنگی و کنده کاری های پیچیده تزیین شده است. به خاطر داشته باشید زمانی که با تور مالزی به این معبد رفتید. پیکره ی کوآن یین را حتما ببینید که به صورت زنی با 18 دست ساخته شده و در داخل تالار معبد مستقر است.این معبد در تمام روزها و به صورت کاملا رایگان قابل بازدید می باشد.

نیما بازدید : 9 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

فست فودها در مالزی :

مردم مالزی استقبال خوبی از صرف غذا در خارج از خانه دارند و اين امر باعث وجود تنوع در طبخ و تزئين غذاها در رستورانها گرديده است.رستورانهای زنجيره ای KFC با دارا بودن بيش از 442شعبه در سراسر مالزی يكی از 2شركت بزرگ خارجی در زمينه فست فود در مالزی به شمار می آيند.رستورانهای هندی با پرسنل پاكستانی فعاليت می نايند و غذاهای حلال را به مشتريان خود ارائه می دهند.چينيها در رستورانهای خود انواع غذاهای دريايی از ماهی گرفته تا حلزون و هشت پا را طبخ می ننمايند و در برخی از اين رستورانها، آبزيان زنده به انتخاب مشتری آماده و طبخ می گردد.در رستورانهای ژاپنی هم می توان طعم سوشی را امتحان كرد كه به شيوه ژاپنی از ماهی فرآوری شده است.از نظر قيمت بعد از رستورانهای مالای و پاكستانی می توان از فست فودهايی مانند مك دونالد و كی اف سی و برگر كينگ و ساب وی و ... غذاهای ارزانتری تهيه نمود. رستورانهای ايرانی و عربی با توجه به موقعيت جغرافيايی هزينه های متفاوتی دارند، همچنين رستورانهای چينی و غربی نيز با توجه به سطح رستوران قيت های متفاوتی دارند.و رستورانهای ژاپنی لوكس، گرانترين رستورانها را شامل می شوند. ­

نیما بازدید : 20 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

گردشگاه Pulau Payar لنگکاوی :

گردشگاه Pulau Payar لنگکاوی که شامل ۴ جزیره است، در سال ۱۹۸۵ به عنوان اولین گردشگاه دریایی مالزی شناخته شد. Pulau Payar Marine از جمله مکان هایی ست که دوستداران آب و گردشگران علاقه مند به غواصی برای دیدن آن به مالزی می آیند. برای رسیدن به این گردشگاه کافیست سوار یک قایق تندرو شوید و ۱۹ مایل دریایی از لنگکاوی به سمت جنوب بروید. هرکسی می تواند به درون آب شیرجه بزند و یک نگاه ناب و بدون مانع به مرجان ها و ماهی های خوش رنگ این منطقه بیاندازد. مرجان های لنگکاوی یکی از تعیین کننده ترین عوامل در زمان بندی گردشگران این منطقه هستند.

نیما بازدید : 18 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)

عمارت چیونگ فات تز :

این خانه چینی حیاط دار نیلی رنگ و مشهور در جورج تاون در دهه 1880 ساخته شد و اقامتگاه چیونگ فات تز، شخصیت برجسته چینی در ناحیه تازه تاسیس تنگه پنانگ در قرن 19، بوده است. صنعتگران ماهری که به خصوص از چین به مالزی آورده شده بودند این عمارت را ساختند؛ این افراد با استفاده از مهارت های خود 38 اتاق، 5 حیاط با سنگفرش گرانیتی، 7 راه پله و 220 پنجره در این عمارت ساختند. در سال 2000، عمارت چیونگ فات تز برنده جایزه حفاظت از میراث فرهنگی آسیا و اقیانوسیه یونسکو در مراسم افتتاحیه آن شد؛ این عمارت به دنبال 7.6 میلیون RM هزینه برای ترمیم آثار به عنوان "عالی ترین پروژه" در حاشیه آسیا و اقیانوسیه انتخاب شد.

نیما بازدید : 21 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

جاذبه گونونگ رایا :

مرتفع ترین پدیده طبیعی لنکاوی با ۸۸۱ متر ارتفاع. گفته میشود این کوه زیبا توسط مت رایا، غولی که زمانی در جزیره زندگی میکرده نفرین شده است. این کوه با جنگل های بکر و دست نخورده یکی از محبوب ترین مقاصد ماجراجویان محسوب میشود. در قله کوه یک چایخانه، گالری هنری و موزه ای کوچک، پذیرای کوهنوردان میباشند.

نیما بازدید : 12 یکشنبه 18 اسفند 1392 نظرات (0)

فرهنگ كهن مالزی :

طبق يادداشت هايی كه از مردم به جا مانده است، مالزی شامل قبايل بومی Borneo و Peninsular می باشد. Dayak بزرگترین گروه Borneo می باشد و بعد از آن گروه هایBidayuh ،Kadazan قرار می گیرند. در حالیکه گروه های بومی Peninsula در یک مجموع کلی به نام Orang Asli نامیده می شود. هر کدام از این قبایل دارای رسومات مربوط به خود می باشند. همراه با این گروه های محلی، تركيبی از این گروه ها نیز در مالزی وجود دارند که مالزی را به کشوری با فرهنگهای مختلف تبدیل می کنند و سفر به اين كشور تجربیات و اکتشافات زيادی را بهمراه می آورند.

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 43
  • بازدید سال : 131
  • بازدید کلی : 2,682